آگاه اندیشان
مرخصی استعلاجی
مرخصی استعلاجی
تاریخ: ۱۳۹۶/۸/۰۲
تعداد بازدید: ۳۷۵
تعداد نظرات: ۰

مرخصی استعلاجی : عضو در صورت ابتلا به بیماری که مانع انجام خدمت می گردد می تواند با ارائه گواهی پزشک حداکثر 3 روز از مرخصی استعلاجی استفاده نماید.در این حالت مرخصی استعلاجی توسط رئیس محترم مرکز/واحد و یا مقام مجاز از طرف ایشان قابل تأیید می باشد. 
- برای کلیه اعضا سقف مجاز استفاده از مرخصی استعلاجی 12 روز متناوب در سال(هر نوبت حداکثر 3 روز)  می باشد. مازاد بر مدت مذکور تا 30 روز با ارائه گواهی پزشکی و تأیید پزشک معتمد دانشگاه و مازاد بر 30 روز با نظر کمیسیون پزشکی مورد تأیید دانشگاه و مطابق با مقررات تصمیم گیری خواهد شد. 
- برای اعضای قراردادی پرداخت حقوق و مزایای روزهای مرخصی استعلاجی مازاد بر 3 روز تابع مقررات قانون تأمین اجتماعی می باشد.به این معنی که تأیید گواهی های ارائه شده و پرداخت حقوق می بایست توسط سازمان بیمه تأمین اجتماعی صورت پذیرد. 
- میزان مرخصی استعلاجی استفاده شده در هر ماه می بایست همراه با گزارش کارکرد(با درج اطلاعات در ستونهای مربوطه) به امور اداری و پشتیبانی استان اعلام گردد. 
- لیست میزان مرخصی استعلاجی 3 روزه یا کمتر از آن(فرم شماره2) استفاده شده به همراه گواهی های پزشکی طبق گزارش ثبت مرخصی استعلاجی(مأخوذه از سیستم اتوماسیون اداری) در پرونده پرسنلی عضو درج شده و در پایان سال تصویر فرم به همراه اعلام مانده مرخصی عضو به امور اداری و پشتیبانی استان ارسال گردد. 
- برای کلیه اعضاء میزان مرخصی استعلاجی استفاده شده بیشتر از 3 روز به انضمام اصل مدارک پزشکی(برای کارکنان رسمی و پیمانی) و تصویر مدارک پزشکی(برای کارکنان قراردادی) به صورت مکاتبه اداری به امور اداری و پشتیبانی استان اعلام گردد.(تصویر مکاتبات انجام شده در پرونده پرسنلی درج گردد.) 
- در صورتیکه کارکنان قراردادی بیشتر از 3 روز در یک نوبت و یا بیشتر از 12 روز متناوب در یک سال از مرخصی استعلاجی استفاده نمایند میزان مرخصی می بایست از روزهای کارکرد کسر شده و در گزارش کارکرد لحاظ گردد. (به عنوان مثال چنانچه کارمند قراردادی به میزان 10 روز در مرخصی استعلاجی به سر برد 3 روز آن قابل قبول بوده و دریافت حقوق و مزایای 7 روز مازاد می بایست از طریق بیمه پیگیری گردد(توسط شخص کارمند) بنابراین در گزارش کارکرد آن ماه می بایست برای این شخص 23 روز کارکرد در نظر گرفته شده و در ستون توضیحات میزان و تاریخ مرخصی استعلاجی قید گردد همچنین بعد از پر شدن سقف 12 روز مرخصی استعلاجی کارمند ، کلیه مرخصی های استعلاجی بعدی(حتی 1 روز) می بایست از روزهای کارکرد کسر گردد.) در شرایط مذکور کارمند مجاز است در چارچوب ضوابط مربوطه از مرخصی استحقاقی استفاده نماید. 

Acc Learn Center

۱

۰

نظرات