آگاه اندیشان
چگونه می توان کد اختصاصی اشخاص خارجی را دریافت و در سامانه صورت معاملات فصلی درج نمود؟
چگونه می توان کد اختصاصی اشخاص خارجی را دریافت و در سامانه صورت معاملات فصلی درج نمود؟
دسته بندی: حسابداری
تاریخ: ۱۳۹۶/۵/۰۱
تعداد بازدید: ۲۲۳
تعداد نظرات: ۰

یکی از مشکلاتی که اکثر مودیان مالیاتی هنگام ارسال صورت معاملات فصلی با آن مواجه هستند، نحوه دریافت شماره اختصاصی اشخاص خارجی هنگام وارد نمودن اطلاعات واردات و صادرات می باشد. برای این منظور باید اقدامات زیر را انجام دهید:

۱) هنگامی که می خواهید در سامانه صورت معاملات فصلی، اطلاعات مربوط به واردات را تکمیل نمایید، کد اختصاصی فروشنده از فیلدهای اجباری این بخش می باشد. بدین منظور می توانید از کد فروشنده یا شناسه فروشنده (فیدا کد) ای که هنگام ثبت سفارش در سایت رسمی وزارت صنعت ، معدن و تجارت به نشانی www.sabtaresh.tpo.ir دریافت نموده اید، استفاده نمایید. راهنمای ثبت شناسه فروشندگان خارجی در سایت مذکور در این لینک موجود می باشد.

۲) هنگامی که می خواهید در سامانه صورت معاملات فصلی، اطلاعات مربوط به صادرات را تکمیل نمایید، کد اختصاصی خریدار از ابتدای سال ۱۳۹۶ از فیلدهای اجباری و سپس اختیاری این بخش می باشد. بدین منظور می توانید کدفراگیر خریدار را از سایت www.irsherkat.ssaa.ir قسمت درخواست کد فراگیر دریافت نمایید. برای وارد شدن به لینک ثبت نام کد فراگیر اینجا کلیک کنید.

در سایت سازمان امور مالیاتی کشور نیز در بخش استعلام و اخذ کد فراگیر اتباع خارجی حقیقی امکان دریافت کد فراگیر برای اشخاص حقیقی و در بخش استعلام و اخذ کد فراگیر ویژه شرکتهای خارجی امکان دریافت کد فراگیر برای اشخاص حقوقی وجود دارد. توجه نمایید کدفراگیر دریافتی از سایت سازمان امور مالیاتی مربوط به مودیان مالیاتی خارجی حقیقی یا حقوقی می باشد و هنگام ثبت نام، سوالاتی در خصوص حوزه مالیاتی و اطلاعات مالیاتی اشخاص خارجی پرسیده می شود و اگر طرف معامله خارجی مودی سازمان امور مالیاتی نباشد و در واقع در ایران فعالیت نداشته باشد، نمی توان از این کد به عنوان کد اختصاصی اشخاص خارجی در سامانه صورت معاملات فصلی استفاده نمود.

Acc Learn Center

 

۱

۰

نظرات