آگاه اندیشان
تعدیل شرکت کربن ایران
تعدیل شرکت کربن ایران
دسته بندی: اخبار بورس
تاریخ: ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
تعداد بازدید: ۷۸۰
تعداد نظرات: ۰

#شکربن

شرکت کربن ایران توانسته طی سال جاری چندین مرحله تعدیل مثبت به بازار مخابره کند. سود 217ريالی که فروش 30هزار تن دوده صنعتی با نرخ 38.6میلیون ريال در آن پیشبینی شده بود ابتدا به 374ريال و پس ازان در گزارش 6 ماهه به 645ريال افزایش یافت که در آن 35هزار تن فروش دوده صنعتی با نرخ 37.1 میلیون ريال دیده شده است.در شش ماه نخست 49.7درصد فروش مقداری با نرخ متوسط 37میلیون ريال محقق شده اما در مجموع 9 ماهه 27,871تن محصول معادل 79.6درصد فروش مقداری محقق شده که نرخ متوسط 37.33میلیون ريال بوده و آخرین نرخ واقعی 38.8میلیون ريال است.روند مقدار فروش از شهریور تا اذر به لحاظ مقداری به شرح زیر است:
2,678تن، 3,035تن، 3,668تن و در آذر ماه 3,754تن و نرخ نیز در این ماه ها حوالی 38میلیون ريال بوده است.به لحاظ مواد مصرفی و نرخ مصرف تقریبا همه چیز به بودجه شرکت شبیه است. نسبت قیمت به درآمد شرکت همکنون کمتر از 7 واحد است حال سوال اصلی این است که سود تا چه حد قابلیت رشد دارد؟

اگر فرض کنیم همه چیز شبیه به امروز باشد سود سال آینده در حدود 900 ريال خواهد بود. در این میان افزایش بهای نفت هم دوده را بالا می برد و هم ماده اولیه را افزایش خواهد داد.

مواد اولیه این شرکت توسط روانکارها تامین می شود و محصول هم در صنعت لاستیک به کار می رود. طبق تجربه این سال ها، افزایش نرخ دلار بیش ازان که ماده اولیه را افزایش دهد، منجر به رشد قیمت دوده صنعتی شده است.رقیب دوده صنعتی این شرکت، واردات است! لذا به نظر می رسد به همین علت زمانی که دلار رشد می کند اثرش در نرخ فروش سریع تر دیده می شود. نهایتا اینکه گزارش 9 ماهه و حاشیه سود واقعی پاییز به ما نشان می دهد که شکربن قادر است برای سال بعدی 90 تومان سود داشته باشد یا اینکه سود فعلی در همین حد و اندازه برای سال بعدی هم تکرار می شود.

Acc News Center

۱

۰

نظرات