آگاه اندیشان
تعاریف نقد
تعاریف نقد
دسته بندی: حسابداری
تاریخ: ۱۳۹۶/۷/۱۵
تعداد بازدید: ۲۸۸
تعداد نظرات: ۰

تعاریف

*نقد: شامل نقد در دسترس و سپرده های دیداری است.

*معادلهای نقد: سرمایه گذاریهای کوتاه مدت با نقدشوندگی بالا و به سرعت قابل تبدیل به مبلغ معینی از نقد است که ریسک تغییر ارزش آن کم می باشد.

*جریانهای نقدی: عبارت از جریانهای ورودی و خروجی نقد و معادلهای نقد است.

*فعالیتهای عملیاتی: عبارت است از فعالیتهای اصلی مولد درآمد عملیاتی واحد تجاری و سایر فعالیتهایی که جزء فعالیتهای سرمایه گذاری و تامین مالی نباشد.

*فعالیتهای سرمایه گذاری: تحصیل و واگذاری داراییهای بلندمدت و سایر سرمایه گذاریها به جز معادلهای نقد می باشد.

*فعالیتهای تامین مالی: فعالیتهایی است که موجب تغییر اندازه و ترکیب حقوق مالکانه و استقراضهای واحد تجاری می شود.

*وجه نقد‌: عبارت‌ است‌ از موجودي‌ نقد و سپرده‌هاي‌ ديداري‌ نزد بانكها و مؤسسات‌ مالي‌ اعم از ريالي‌ و ارزي‌ (شامل‌ سپرده‌هاي‌ سرمايه‌گذاري‌ كوتاه‌مدت‌ بدون‌ سررسيد) به‌ كسر اضافه‌ برداشتهايي‌ كه‌ بدون‌ اطلاع‌ قبلي‌ مورد مطالبه‌ قرار مي‌گيرد.

*جریان وجه نقد‌: عبارت‌ است‌ از افزايش‌ یاكاهش‌ در مبلغ‌ وجه نقد ناشي از معاملات‌ با اشخاص‌ حقيقي‌ يا حقوقي‌ مستقل‌ از شخصيت‌ حقوقي‌ واحد تجاری‌ و ناشي از ساير رويدادها.

*فعاليتهاي‌ عملياتي‌‌: عبارت ‌از فعاليتهاي اصلي‌ و مستمر مولد درآمد عملياتي‌ واحد تجاري‌ است‌.

*فعاليتهاي‌ سرمايه‌گذاري‌‌: عبارت‌ است‌ از تحصيل‌ يا واگذاري‌ سرمايه‌گذاريهاي‌ كوتاه‌مدت‌ و بلندمدت‌، داراييهاي‌ ثابت‌ مشهود و داراييهاي‌ نامشهود و نيز پرداخت‌ و وصول‌ تسهيلات‌ اعطايي‌ به‌ اشخاص‌ مستقل‌ از واحد تجاري‌ غير از كاركنان‌ .

*فعاليتهاي‌ تأمين‌ مالي‌: عبارت‌ از فعاليتهايي‌ است‌ كه‌ منجر به‌ تغييرات‌ در ميزان‌ و تركيب‌ سرمايه‌ و استقراضهاي‌ واحد تجاري‌ (بجز اضافه‌ برداشتهاي‌ منظور شده‌ در محاسبه‌ وجه نقد)، گردد.

#استاندارد_بین_المللی_حسابداری_ISA7

Acc Learn 

۰

۰

نظرات