آگاه اندیشان
رویدادهای آتی
رویدادهای آتی
دسته بندی: حسابداری
تاریخ: ۱۳۹۶/۷/۱۱
تعداد بازدید: ۲۵۹
تعداد نظرات: ۰

*رویدادهای آتی

**رویدادهای آتی که ممکن است بر مبلغ لازم برای تسویه تعهد موثر باشد، در صورتی باید در مبلغ ذخیره منظور شود که در مورد رخداد آنها، شواهد عینی کافی وجود داشته باشد.

**رویدادهای آتی مورد انتظار، ممکن است در اندازه گیری ذخایر، اهمیت ویژه ای داشته باشد. برای مثال، ممکن است واحد تجاری معتقد باشد که مخارج برچیدن کارگاه در پایان عمر آن، به دلیل تغییرات آتی فناوری، کاهش خواهد یافت. مبلغ شناسایی شده، منعکس کننده انتظار معقول ناظران بی طرف دارای صلاحیت فنی با در نظر گرفتن تمام شواهد در دسترس مربوط به فناوری است که در زمان برچیدن در اختیار خواهد بود.

**بنابراین، مناسب است که برای مثال، کاهش مخارج مورد انتظار به افزایش تجربه در بکارگیری فناوری موجود یا مخارج مورد انتظار بکارگیری فناوری موجود برای عملیات برچیدن گسترده تر یا پیچیده تر از گذشته، در نظر گرفته شود. با وجود این، واحد تجاری ایجاد فناوری کاملاً جدید برای برچیدن را پیش بینی نمی کند، مگر اینکه با شواهد عینی کافی پشتیبانی شود. 

**اگر شواهد عيني کافي وجود داشته باشـد که رويدادهاي آتي مؤثـر برمبلغ مورد نياز براي تسويـه تعهد، رخ خواهد داد، اين رويدادها بايد در تعيين مبلغ ذخيره در نظرگرفته شود.

**رويدادهاي آتي مورد انتظار ممکن است در اندازه‌گيري ذخاير اهميت ويژه‌اي داشته باشد. براي نمونه، ممکن است اين اعتقاد وجود داشته باشد که مخارج برچيدن يک کارگاه در پايان عمر آن به‌دليل تغييرات آتي فناوري برچیدن، کاهش يابد. در این حالت، مبلغ ذخیره با توجه به تمام شواهد موجود در مورد فناوري قابل دسترس در زمان برچيدن، برآورد می‌شود.

#استاندارد_بین_المللی_حسابداری_IAS37

Acc Learn Center

۱

۰

نظرات