آگاه اندیشان
محاسبه جریمه و تاخیر لیست ‎بیمه
محاسبه جریمه و تاخیر لیست ‎بیمه
تاریخ: ۱۳۹۶/۱/۲۰
تعداد بازدید: ۳۳۷
تعداد نظرات: ۰

* جریمه تاخیر در پرداخت حق بیمه

درصورت عدم پرداخت حق بیمه،جرایم تاخیر پرداخت حق بیمه برای هر ماه ۲درصد به ازای هر ماه نسبت به جمع کل حق بیمه و بیمه بیکاری محاسبه و مطالبه می گردد.
 در خصوص بدهی های مطرح شده در هیات های تشخیص مطالبات وتجدیدنظر، تاریخ شروع محاسبات از زمان ابلاغ رای قطعی می باشد.

 چنانچه کارفرما قبل از صدور برگ لازم اجراء (اجراییه) نسبت به پرداخت بدهی های معوقه اقدام نماید از ۴۰درصد بخشودگی جرایم برخودار می گردند.

* جریمه عدم ارسال لیست

در صورتی که کارفرما از ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارکنان خود در مهلت مقرر در قانون (هر ماه حداکثر تا پایان آخرین روز ماه بعد ) و در مورد فعالیتهایی که مهلت ارسال لیست پرداخت حق بیمه آنان از یک ماه به ۲ماه افزایش یافته خودداری نماید، بر اساس قانون دریافت جرایم نقدی از کارفرمایان مشمول جریمه تاخیر ارسال لیست و پرداخت حق بیمه خواهند بود.

جریمه تاخیر لیست نیز به میزان  ۱۰درصد و در یک نوبت بر جمع کل حق بیمه و بیمه بیکاری محاسبه و مطالبه می شود. این وضعیت زمانی روی می دهد که:

الف) کارفرمایی که لیست ماه یا ماه هایی را ارسال نکند و طبق بازرسی کارگاه بدهکار شود جریمه ای معادل ۱۰درصد از کل بدهی (حق بیمه + بیمه بیکاری ) برای یک بار به وی تعلق می گیرد.

ب ) چنانچه به هر علتی از سوی کارفرما لیست پرسنل شاغل با تاخیر به شعب اجرایی صندوق ارائه گردد جریمه ۱۰ درصدی برای یک نوبت محاسبه و مطالبه می گردد.

ج ) درکارگاه های پیمانکاری، بابت ماه هایی که لیست ارسال نگردیده است، جمع کل حق بیمه و بیمه بیکاری را محاسبه نموده و به کل آن یک بار ۱۰درصد جریمه تعلق می گیرد.ضمنا جریمه مذکور پس از قطعی شدن بدهی قابل احتساب می باشد.

#بیمه

Acc Learn Center

۰

۰

نظرات