آگاه اندیشان
دسته بندی اظهار نامه
دسته بندی اظهار نامه
دسته بندی: حسابداری
تاریخ: ۱۳۹۷/۲/۳۰
تعداد بازدید: ۶۲۱
تعداد نظرات: ۰


۱ . اظهارنظر مقبول : در مواردی که حسابرس به این نتیجه برسد که صورت مالی واحد مورد رسیدگی وضعیت مالی نتایج عملیات و تغییرات در وضعیت مالی را از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب نشان  می دهد اظهارنظر مقبول یا تعدیل نشده موقعی صادر می گردد که صورت مالی عاری از تحریف با اهمیت باشد .

 ۲ . اظهارنظر مشروط : در مواردی که تحریف صورتهای مالی و محدودیت در  رسیدگی در مجموع و یا به تنهایی دارای اثر با اهمیت ولی غیر اساسی بر صورت مالی باشد گزارش حسابرس به صورت مشروط خواهد بود .

 ۳ . اظهارنظر مردود یا منفی یا رد : موقعی که حسابرس با کسب شواهد حسابرسی کافی به این نتیجه برسد که تحریف ها به تنهایی یا در مجموع نسبت به صورتهای مالی با اهمیت و فراگیر است و مطلوبیت کلی صورت مالی را مخدوش  می کند گزارش حسابرس به صورت مردود صادر خواهد شد .

 ۴ . عدم اظهارنظر : موقعی صادر می شود که محدودیت در رسیدگی یا ابهام یا  هر دو با هم دارای ایرادات اساسی و فراگیر نسبت به صورت های مالی باشد و آثار آن چنان با اهمیت و فراگیر باشد که حسابرس نتواند نسبت به صورت های مالی اظهارنظر کند از آنجاییکه در این گزارش حسابرس اظهارنظری بیان نمی دارد لذا بند اظهارنظر حسابرس با عبارت به نظر این موسسه شروع نمی گردد

Acc Learn Center

۰

۰

نظرات